Venstoich's Blog

неделя, 2 август 2015 г.

Разработчиците - "Елате ни на гости"

Шестнадесет етажния бизнес-център "Вълна"
Бизнес-центъра "Вълна" в Минск е приютил част от екипа на Wargaming. Явно привикнали с огромните размери на сградата, служителите пушат по цигара, на обозначените места, след което се връщат на работа да за бъдат заменени от друга порция техни колеги.

Част от служебния паркинг
Как пушенето се съвместява с начина на придвижване до работното място остава тайна. Недалеч от служебния паркинг, лицето Иван (както се оказва по-късно от отдел "Маркетинг") отмарящ на чист въздух с ябълка в ръка, волно или неволно се превръща в "екскурзовод".



- Името на бизнес-центъра не е наша идея. Кръстили са го така истинските му собственици. Wargaming е тук под наем. Наели сме цялата сграда с всичките и офиси и кабинети. Отделно има още няколко офиса пръснати из Минск. Хората които работят тук са около 2000, половината от общия брой сътрудници. Останалите служители са пръснати по света в общо 16 офиса.

"Вълна"-та се намира в един от микрорайоните на Минск, с малко странното име "Шабаны":
Микрорайон "Шабаны"
Иван продължава да разказва:
- Тъй като първия ни офис в Минск беше в центъра на града, идеята да се преместим в покрайнините му не се посрещна много добре. Още повече, че по онова време "Вълна"-та не беше достроена и наоколо беше пълен хаос, но нуждата от свободно място за непрекъснато растящия екип беше много голяма. Сега вече всички са свикнали и дори харесват района.

На асансьорите в сградата определено им личи чии служители превозват по цял ден (и нощ както се оказа по-късно).
Няколко асансьора в "Света на танковете"
Нашия екскурзовод бе помолен да разкаже за времената преди епохата на "World of tanks":

- Бяхме неголяма компания, даже средна - около 60-80 служители. Правихме игрички, някои от тях доста успешни, дори печелихме награди. Успеха обаче беше прекалено локален, липсваше мащабност и нашите ръководители решиха да направят нещо по-масивно. Както бъдещето показа това беше много правилно решение.

Иван прекъсна разказа си докато се разминавахме с няколко души придвижващи се с тротинетки по вълнообразните коридори.

- Тогава, пък и сега, World Of Warcraft се радваше на голяма популярност и ни се искаше да направим нещо подобно - елфи, орки и други такива. Част от героите бяха нарисувани дори. Един ден обаче, когато се бяхме събрали в кухнята да починем и побъбрим, някой предложи да направим игра с танкове. Отначало идеята не беше посрещната добре, нали по онова време всички се интересуваха от елфи, беше много рисковано на поднесем толкова различна концепция. Основателя на компанията Виктор Кислий реши да рискуваме и с опита от предишната ни игра "Операция Багратион" (която също е на танкова тематика, макар и в друг жанр) и последните останали пари започнахме да работим по новата идея.

Край на първа част...
Към втора част.

Няма коментари :

Публикуване на коментар