Коя от европейските нации ще я последва в играта не е известно, но кандидатите са налице: Италия, Швеция, Унгария и Полша. Според този източник Швеция може да осигури техника до 10 тиър, при това без да се разчита на клонинги на отдавна налични в играта машини или "хартиени" проекти. В този материал има описание на част от подходящите за World of tanks машини, които смея да твърдя са доста интересни.
Леки танкове:
Шведските леки танкове са по-тромави в сравнение с представителите на другите нации в същия клас, но за сметка на това разполагат с по-голяма огнева мощ. В играта биха могли да бъдат с ограничена максимална скорост, но с компенсираща я маневреност. Като всички представители на класа бронирането им е слабо, с изключение на някои модели с "дебел" купол подходящи за ниските и средните тиъри. Евентуален завършек на линията е Lansen 25t - последния опит на Швеция за разработка на лек танк. На пръв поглед машината не блести с нищо - двигател от 450 к.с. не може да осигури добра динамика на танк с тегло 25 тона, но скоростта от 65 км/ч и особено 10,5 см оръдие могат да я превърнат в добър снайпер.
![]() |
Lansen 25t |
Ниските тиъри не блестят с нищо, в средните обаче преобладават характеристики като добра маневреност и склоняване на оръдието плюс интересно въоръжение. Подходящия за 7 тиър Strv Leo разполага с 10,5 см оръдие чиито характеристики са сходни със 100 мм оръдие на китайския T-34-1.
![]() |
Strv Leo |
На върха на линията може да се разположи Strv A. С брониране на корпуса 120/50/50 и на куполата 100/60/50, склонение на оръдието от -7 градуса, 17 конски сили на тон и оръдие с зареждащ автомат машината ще предлага "необичаен" геймплей.
![]() |
Схемата на Strv A е върху носител наподобяващ тоалетна хартия... |
Шведската тежка линия има някои много характерни особености: относително добро челно брониране и въоръжение в съчетание с висока скорост, уязвими бордове и кърма, плюс зареждащ автомат с много дълго време за презареждане.
Започващите с EMIL 1951 (8 тиър) машини могат да се приемат за по-бавен и по-тромав вариант на колегите си от френското технологично дърво, с по-добро брониране, по-малко тегло и размери (за справка, снимковия материал по-долу).
![]() |
EMIL 1951 - определено по-красив от адаша си в немската ПТ-САУ линия |
![]() |
EMIL 1951 и Т-44 |
Но дори и със 105 мм оръдие машината обещава да е интересна заради 10 градуса които дулото може да достигне при движението си надолу.
Накратко за още един "тежък" швед: “Kranvagn” - 10 тиър, корпус 145/40/40, купола 170/70/40 и -12 градуса склонение на оръдието.
![]() |
“Kranvagn” на младини и сега |
Източник - тук.
Няма коментари :
Публикуване на коментар