Venstoich's Blog

понеделник, 3 август 2015 г.

Разработчиците - "Елате ни на гости" - трета част

След като разбрахме защо е нужен киберспорта на Wargaming, оставихме Алексей и неговото сако да се трудят и продължихме към следващата ни цел - отдела в който се моделират машините в играта.
Тъй като пътя беше дълъг уплътнихме времето с разговор за дрескода в офисите на Wargaming или по-скоро липсата на такъв. По думите на Иван, далеч не всички служители имат официални костюми, а тези които имат рядко ги обличат.

- Сини коси, пиърсинг и камуфлажни дрехи никого не могат да учудят тук. Дрехата с която съм в момента е от времето когато National Geographic снимаха филм, от поредицата Megafactories, за нас. Единствено пред камера, по време на официални мероприятия "представителния" външен вид става силно препоръчителен.
Работно облекло в стил National Geographic...



Преминахме през залата за съвещания - с маса чиито плот лежи върху противотанкови заграждения и стени изобразяващи карта от играта (Малиновка ако не се лъжа).
Залата за съвещания.
Коридорите също са тематично оформени.
В отдел "3D модели" явно не ни очакваха и за да даде възможност на колегите си да се организират Иван го удари на откровена хвалба:

- В играта има около 300 машини. Всички те са моделирани достоверно от историческа гледна точка. За последното се грижат около 30 историка с които работим. Огромен брой детайли трябва да се уточнят преди дадена машина да бъде въведена в играта, но за това Павел ще ви разкаже...

Въпросния Павел, с помощта на Total Commander и два монитора, търсеше нужните му папки с чието съдържание да визуализира разказа си.
Total Commander и обслужващият го Павел.
На един от екраните се появи чертеж на ИС-3 и разказа започна:
- Виждате машината за чиято историческа достоверност най-много се старахме, дори сканирахме действителен танк, но най-добре да ви опиша процеса на работа. Първо в архивите намираме всички достъпни чертежи за нужната машина. От тях подготвяме един чертеж с който да работим по нататък. На негова база създаваме модела който попада в играта.
Сканирания заводски чертеж на ИС-3.
- Проблемите започват когато уточняваме различни детайли с помощта на музейни експонати. Или машината е неправилно реставрирана или е някаква по-късна модификация на нужния танк. Никак не е лесно да осигурим точност в рамките на 1-2 градуса или няколко сантиметра, при положение, че сме попадали на машини при които левия и десния борд се разминават с 20 см, в резултат от трескавата работа по производството им през войната. Друг проблем са част от играчите които броят болтовете по модела в играта и ги сравняват с чертежите които са намерили. При наличието на разлика в бройката, нещата не преминават мирно и тихо, дори напротив.
И още чертежи...
- Веднъж се наложи да правя модела на британски танк по една единствена черно-бяла фотография. Трябваше, с един от историците, дълго да разглеждаме снимката и да уточняваме формата на отделните детайли.

Докато Павел се отърсваше от неприятния спомен, Иван отново се включи с минута за реклама:
- Нищо чудно нашите модели да се окажат по-точни от тези в музеите. При преминаването към HD качество, на детайлите се отделя още по-голямо внимание и за щатните историци е много напрегнато. В процеса на работа се натрупва огромно количество уникална информация, на нейна база издаваме книги. 30% от тяхното съдържание не може да се намери никъде другаде, трябва да сте наясно, че далеч не винаги написаното в Wikipedia отговаря на историческата действителност.
Стана ясно, че част от източниците на информация до скоро са били засекретени, използвали се и архивите на КГБ.
- Понякога попадаме на танк за чието съществуване свидетелства един единствен екземпляр намиращ се в колекцията на някой музей. Тогата плащаме за възможността да го снимаме/сканираме и работим с получената информация.

Край на трета част.
Към четвърта част.
Към втора част.


Няма коментари :

Публикуване на коментар