Venstoich's Blog

неделя, 2 август 2015 г.

Разработчиците - "Елате ни на гости" - втора част

Докато Иван разказваше за историята на играта, пристигнахме в отдел "Маркетинг", а че това е именно той си личеше от пръв поглед, навсякъде имаше сувенири, рекламни материали и книги.
Освен другото - флашки с формата на танкове
Макар и да е в компанията на танк, шлемофона се оказа за летец
- За всеобщо удивление по време на първите тестове играта се прие много добре от "целевата аудитория", което ни стимулира да продължим напред. Започнахме да търсим "инвеститор", но никой в бранша се не интересуваше. Всека казваше, че игри с танкове вече имало (Battlefield), че идеята не струвала. Въпреки всичко успяхме да организираме закрития бета тест. 30 хиляди души онлайн запушиха устите на всички скептици, но се появиха други проблеми. Сървърите започнаха да не издържат натоварването, желаещите да поиграят бяха прекалено много. Наложи се да решаваме проблеми които изобщо не се предполагаше да възникнат. Едно от тези решения беше въвеждането на няколко сървъра (клъстера) които да поемат потока от играчи. Да не забравяме  и рекордите - 190 000 на един сървър, 1 114 000 едновременно играещи World of tanks.



С това разказа на Иван и посещението в отдел "Маркетинг" завърши. Следваща спирка - отдел "Киберспорт" и новия "водещ" - Алексей неговия шеф.

Алексей реши, че трябва да се облече официално за предстоящата среща с "гостите" и дълго търси подходящо сако в един гардероб. Макар избора да беше богат така и не се намери нужния размер. Кратък телефонен разговор осигури нужната дреха донесена незнайно от къде.

Докато шефа на отдел "Киберспорт" се преоблече...
Докато се случваха тези вълнуващи събития Иван сподели, че преди обяд онлайн обикновено са около 300 000 души, които нарастват до 600 000 вечерта и през зимата сървърите са по-населени от колкото през лятото.

Един отдел, един шеф, едно сако...
След няколко уводни думи Алексей преминава към най-интересния въпрос касаещ киберспорта - "Защо е нужен на Wargaming?"

- Трудно е да привлечеш милионна аудитория, ужасно трудно е да продължиш да я увеличаваш още, за това сме се заели с по-реалистична задача, а именно да задържим тези които вече сме спечелили за проектите си. Именно това е ролята на киберспорта.

На заден план - колекция от тениски, спомен от отминали турнири...
- Проблема с въвеждането на нови машини и режими е, че се разработват много дълго, а омръзват бързо и поради тази причина не са достатъчни да поддържат интереса към играта. Организираните турнири и участниците в тях, мотивират обикновените играчи да подобряват уменията си и от там по-дълго да останат верни на проекта. Хората които с играта си грабват останалите са много ценни за Wargaming и компанията отделя годишно по 350 000 долара за да ги мотивира. С най-добрите се подписват договори и тук е мястото да отбележа, че сред тях учениците никак не са много, дори напротив. Капитана на един от най-добрите отбори е на 42 години. Хората гледат финалите на турнирите ни с интерес, наскоро отчетохме 2 млн. зрители.

Във Wargaming държат резултатите от работата си на показ.
Край на втора част.


Няма коментари :

Публикуване на коментар