Тиър 1 - Kolohousenka
Машината е верижно-колесна, предполагам в играта това няма да е отразено, създадена е на базата на Renault FT-17 (първи тиър във френската линия).
Екипаж: 2 души
Броня: 6-13 мм
Оръдие: 37 мм
Скорост: 14 км/ч
Тиър 2 - LT vz. 35
Любопитното е, че през 50-те години на миналия век машината е използвана за обучение на танкови екипажи у нас.
Броня: 8-35 мм
Оръдие: 37 мм
Скорост: 34 км/ч.
Тиър 3 - LT vz. 38
Този, както и предния танк "вече сме ги виждали", единия като Pz.Kpfw. 35 (t), а другия като Pz.Kpfw. 38 (t).
Тиър 4 - ST vz. 39
Танка е известен и като V-8-H. Разработен и преминал изпитания през 1937 година, е предложен на доста държави, включително Обединеното Кралство, Китай, Дания и Египет. Според потенциалните купувачи обаче, машината имала два основни недостатъка - теглото (по онова време повечето мостове не са могли да се справят с 14 тона) и относително високата цена. През годините са били внасяни подобрения в конструкцията и са провеждани нови тестове, но танка така и не се е харесал на никого, включително и на германците.
Броня: 20-32 мм
Оръдие: 47 мм
Скорост: 45 км/ч.
Тиър 5 - Škoda T 24
Машината се е появила в резултат от неприятните първи срещи на немските танкове с руските Т-34. През есента на 1941 година, "Шкода" са натоварени със задачата да разработят среден танк за Вермахта. Първите чертежи на новия Т 24 се появяват в края на 1941 година. Паралелно се разработва и друга, по-тежка машина - Т 25. През март 1942 е изготвен дървен макет, но след това работите са прекратени в полза на вече споменатия Т 25.
Броня: 10-60 мм
Тегло: 18.5 тона
Оръдие: 75 мм
Скорост: 58 км/ч
Тиър 6 - Škoda T 25
Макар и да има съдбата на Т 24, проекта Т 25 съдържа някои интересни инженерни решения. Освен главния V12 бензинов двигател с въздушно охлаждане и обем почти 20 литра (450 к.с. при 3000 об./мин) бил предвиден и спомагателен двигател, също бензинов - 4 цилиндров (редови) с обем почти 2400 куб.см и мощност от 50 к.с. при 3000 об./мин. Освен, че играел ролята на стартер за главния двигател, "спомагателния" осигурявал електричество за него и за и два огромни вентилатора. Запуска на спомагателния двигател се осъществявал чрез манивела в бойното отделение (би могла да се използва като средство за наказание на провинил се член на екипажа) или чрез електрически стартер.
Средствата за управление са "волан" използван по време на движение и "патерици" за завиване на място.
75 мм оръдие L/55 A18 на "Шкода" също е технологично чудо. Със зареждащ автомат от револверен тип и ствол който се почиства със сгъстен въздух след всеки изстрел, може да се каже, че това е едно щастливо оръдие - "духат" му след всяко "изпразване". По време на заводските изпитания е достигнат темп на стрелба 15 изстрела в минута. За разлика от самия танк, оръдието е тествано и в полеви условия, след края на войната, монтирано на трофеен "Тигър".
Броня: 20-60 мм
Оръдие: 75 мм (със зареждащ автомат)
Тегло: 23 тона
Скорост: 60 км/ч
Тиър 7 - Konštrukta T-34/100
Танка е резултат от неудачен опит да се удължи живота на Т-34-85 като му се монтира 100 мм оръдие D10-S. Малкия вертикален ход на оръдието (-3/+20 градуса), тясната купола и осигурения лиценз за производство на Т-54 в Чехословакия, са причините проекта да бъде отхвърлен.
Покрай този танк част от играчите ще си спомнят времената когато във WoT бродеше T-34-85 със 100 мм оръдие, при това на 6-ти тиър.
Тиър 8 - TVP VTU Koncept
Тиър 9 - Škoda T 50
Тиър 10 - T 50/51
Последните три танка на практика представляват развитието на един проект TVP (Tank všeobecného použití) - "Танк с общо предназначение" - ако гугъл преводача не ме лъже.
Макар да съдържал в себе си най-доброто до момента от немското, британското, руското и чехословашкото танкостроене проекта е прекратен под натиска на СССР, а нужните на Чехословакия нови танкове са осигурени ясно от кой.
Характеристиките на последния вариант:
Броня: отпред - корпус 65 мм, купола 100 мм
Оръдие: 100 мм AK1 (със зареждащ автомат)
Тегло: 40 тона
Скорост: 50-60 км/ч
Двигател: 983 к.с.
За източниците на информация: цъкни тук и тук и тук и тук.
Няма коментари :
Публикуване на коментар